Wednesday, October 14, 2015

Avéne Mattifying Fluid Kullanıcı Yorumu

Merhaba arkadaşlar!

Normalde doğrusu daha önce kullandığım herhangi bir kozmetik ürünü hakkında yorum yapmamıştım ama bugün bir değişiklik olsun istedim çünkü liseden beri cildim için uygun bakım kremi vs. arayışı içindeyim ve sanırım ilk defa cildime etkisi olduğunu düşündüğüm bir ürüne denk geldim. Daha önce Vichy, Clinique gibi bir çok markanın karma cilt için ürünlerini kullandım ama ne yazık ki her şişenin sonuna geldiğimde e neydi bu şimdi diyip geçtim. Geçenlerde Kozmela'da Real Techniques'in süngerini almak amaçlı dolanırken -ki asla amacımı gerçekleştirirken bir ürünle kalmam- gözüm Avéne'nin bir kaç ürününe ilişti ki daha önce bu markanın -hatta hala daha kullanmaktayım- güneş kremlerini kullanmıştım. Bir de termal suyunu -gül suyundan pek de bir farkı yok bana göre- kullandım. Fakat Avéne'in başarılı olduğunu annemden bildiğim için -gerçi kendisinin cildi benimkinden farklı olduğundan o ürünleri kullanamadım- Fluide matifiant (Mattifying fluid) Hydratant - Moisturizing yaniiii Normal/Karma ciltler için bakım kremini almaya karar verdim.

Açıkcası ürünü kullanmaya başlayalı 15 gün oldu ama yorum yapabilmek için az bir zaman değilmiş gibi geliyor nedense. Çünkü daha ilk 3 günde etkisini göstermeye başladı. Tabi kendisiyle ilk tanıştığımızda pişman oldum. Neden? Sitede sabah akşam kullanılabileceğini okuduğum için ben de öyle yaptım hayliyle ama yapmamalıymışım! Bakım kremlerinin içeriğini tam olarak bilmemekle birlikte -üzerinde yazanlardan bahsetmiyorum elbette- tahmin yürüterek konuşmak istiyorum yüze fazlasıyla nemlendirici, vitamin vs. takviye ettiği için olsa gerek sivilcesiz yüzümde özellikle T bölgemde bir kaç sivilcelenme oldu ki ben kremi ayrıca siyah noktalara iyi geldiğini okuduğum için almıştım. Eh sigara, alkol, kahveden dolayı her ne kadar cildimi temiz tutsam da siyah noktalardan bir türlü kurtulamıyorum. Siyah noktalarımı sivilceye çevirmeye başladı. Acaba dedim böyle bir etkisi filan mı var ki olmamalı bence... Neyse efendim daha sonra -ki genelde aldığım ürünlerini okumam- bir bakayım ne yazıyor bunun kutusunda dedim. İyi ki demişim.

Türkçe yaptıkları açıklamada 
Kullanım şekli: Sabah ve akşam temiz cilde uygulanır.

Kendi üzerinde 
Apply morning and/or evening following cleansing with the Cleansing foam.

E ben de böyle görünce dedim sadece sabahları ya da akşamları sürsem daha mantıklı olabilir. O yüzden sabahları cildimi Nivea'nın köpüğüyle yıkadıktan sonra ince bir tabaka halinde sürmeye başladım. Tüp bitene kadar da bu şekilde uygulamaya devam edicem.

Gelelim neden sevdim?

-Bize vaad ettikleri gibi ''Matlaştırıcı etkisi ile cildi rahatlatır. Hipoalerjeniktir''. Evet katılıyorum. Pek su içmeyen biri olaraktan yüzümün neme ihtiyacı vardı ve daha önceki ürünlerde nemlendirirken ya burun çevremde kuruma oluyordu ya da alnımın ortası yağlı bir cildim varmış gibi parlıyordu. Bu üründe kesinlikle böyle bir şey yok.

-''Nemlendirici içerikleri sayesinde parlayan bölgelerde matlaştırıcı etki gösterir''. Denendi, onaylandı.

-''İçeriğindeki Avéne Termal Su sayesinde yatıştırıcı ve tahriş giderici özelliğe sahiptir''. Henüz yüzümde bir kaşınma vs. yapmadı. Avéne ürünlerinde termal su kullandığını ve cilde iyi geldiğini belirttiği için Termal suyunu alıp sadece onu kullandığımı belirtmiştim ama herhangi bir tonikten pek bir farkı yok. Az önce gül suyu yazdım çünkü tonikleri pek sevemiyorum açıkcası. Bir tek Clinique'in toniği hoştu ama onu da diğer ürünleriyle kullanıyordum. Nemlendirici vs. olanlarını sevmediğim için onu da almayı bıraktım. Başka markaların toniğini denedim ama toniklerde ne vardır bilmem bazen yüzümde lekeler çıkarıyordu. Sanırım cildim gerçekten hassas. Bu nedenle gül suyu kullanmaya karar verdim. Hem kokusu hoşuma gidiyor hem de asla cilde zarar vermiyor. Fiyat olarak da daha uygun bence...

Ayrıca ürün Fransız malıdır -adından anlaşılacağı üzere- ki annemden biliyorum kendisi bu konularda çok titizdir. ''Fransız malları -kozmetik için- her zaman iyidir Tuğçe.'' Ki ben içlerinden Avéne'i iyi buldum. Bilemiyorum siz hangisi için iyi diyorsunuz ya da bu ürünü kullanan, seven, nefret eden arkadaşlar var mı?





(Ürünü eczanelerde bulabilirsiniz. Ya da siz de benim gibi internetten alışveriş kolikseniz www.kozmela.com üzerinden sipariş edebilirsiniz.)

Teşekkürler.

-Tuğçe.

No comments:

Post a Comment